Ciasto z pizzerii na 5 kg mąki

Składniki:

  • 300 g drożdży
  • 20 łyżeczek stołowych cukru
  • 15 łyżeczek soli i
  • 20 łyżeczek mleka w proszku 200
  • 300 ml oleju

Do wiaderka wsypujemy rozdrobnione drożdże wsypujemy wyżej wymienione składniki dolewamy wody i mieszamy.

potrzebujemy ok. 6 7 l wody w zależności jakiej gęstości chcemy mieć ciasto i to wszystko.

Formujemy kulki ok 350 g. na pizze 30 cm , po wyrośnięciu można już rzucać plackiem icon smile Ciasto z pizzerii na 5 kg mąki

3878487379 b3dbeacf8f b Ciasto z pizzerii na 5 kg mąki
Autor:  Piotr

Słowa chrakteryzujące:

15 wypowiedzi na temat “Ciasto z pizzerii na 5 kg mąki”

  1. anonim
    07/07/2011 o godzinie 22:22

    kogo ty tym chcesz karmic wojsko .

  2. Tom
    10/08/2011 o godzinie 09:59

    Ciasto wychodzi twarde i cienkie, potrzebuje przepis na pulchne i grube.

  3. semir
    13/08/2011 o godzinie 22:46

    6-7l wody, na 5kg maki? chyba cos pomyliles… ;)

  4. bart
    11/09/2011 o godzinie 13:54

    słaby przepis….
    pracuje jako pizzer juz jakis czas i pierwszym mankamentem jest za duza ilosc soli i cukru…
    nastepna sprawa aby ciasto bylo miekkie potrzebujemy wiecej oleju…
    zamiast mleka w proszku zwykle…
    i nie 7 litrow mleka a ok 4 litrow plynow łącznie (woda , mleko , olej )
    proponuje 1,7wody 1 litr mleka i okolo 1,3 litra oleju
    pozdrawiam…

  5. bart
    11/09/2011 o godzinie 14:00

    poprawka 1,3 wody 1 mleka i 0,7 oleju wypróbowane i przepraszam za pomyłke

  6. reme
    14/11/2011 o godzinie 13:45

    bart, jestes pizzerem, napisz moze swoj przepis ale w wersji na jedna pizze, nie w hurtowej :)

  7. kala
    28/11/2011 o godzinie 19:31

    Nie ma czegoś takiego jak łyżeczka stołowa… Albo ŁYŻKA stołowa albo ŁYŻECZKA do herbaty.

  8. Tomo
    17/12/2011 o godzinie 15:25

    siemka tez pracuje w pizzerii i szukam dobrego przepisu na typowo wloskie ciasto do podrzucania pizza :) takie zeby bylo elastyczne jak guma :D

  9. Paweł
    19/12/2011 o godzinie 11:48

    moj przepis to tak…
    10 kg maki
    5 l woda
    0.5 l jaj
    0.5 kg margaryna
    150 g sol
    250 g cukier
    pozdrawiam ciastem mozna rzucac i rozkrecac do srednicy nawet 60 cm

  10. adam
    29/12/2011 o godzinie 22:51

    pytanie do pawła ten przepis jest bez drożdzy?? i ok 17kg ciasta wychodzi a ile ma wazyc kes na pizze ok 45cmm? pozdrawiam :)

  11. 16/04/2012 o godzinie 12:24

    chyba oszalał taka pizza to szaleństwo

  12. Agni
    30/05/2012 o godzinie 16:16

    Jakieś dziwne te przepisy na ciasto,a Paweł podaje przepis niekompletny bez drożdży i po co tyle jaj.Ja też pracuję w pizzerii i w mojej ciasto robi się tak:
    6 kg mąki
    350 ml oleju
    6 łyżek cukru
    5 łyżek soli
    3 litry wody mineralnej
    180 gram drożdży
    a w wersji domowej średnio na kilogram mąki przypada 0,5 litra wody i proponuję nieco więcej drożdży dać,ponieważ domowe piekarniki nie osiągają tak dużej temperatury jak profesjonalne piece i ciasto może być nie wyrośnięte.W pizzerii taka pizza piecze się na 300 stopniach lub więcej

  13. Ana
    03/06/2012 o godzinie 12:36

    Przepis Pawła powyżej JEST KOMPLETNY! mózgów nie używacie – skoro w składzie jest spora ilość jaj, to pizza wyrośnie w wystarczającym stopniu dzięki nim. Oczywiście jeśli ktoś lubi pizze na cienkim cieście. Do grubego drożdżowego może ten przepis niekoniecznie się nadaje.

  14. Wojtekcz
    12/06/2012 o godzinie 06:48

    Ważną zasadą w pizzy jest to, że na każdy kg mąki powinna być dodawana 1 łyżka stołowa SOLI i CUKRU. To podstawa..

    Ciasto które tu podano jest za słone i zakalcowate przez cukier. Polecam proporcje 1kg mąki = 0,5l-0.7l płynu. (Woda (polecam gazowaną), mleko, olej). Drożdże to kwestia dyskusyjna ponieważ wszystko zależy czy nasz rant ma być dobrze wyrośnięty i czy ciasto pulchne.

    Pozdrawiam Wojtas

  15. kam
    30/06/2012 o godzinie 17:56

    Skoro tylu profesjonalistów to może wiecie jaki jest przepis na pizze, jak u grubego benka?

A jaka jest Twoja opinia?